RETOUR & GARANTIE INFO

RETOUREN BIJ We-vape

Op deze pagina volgt de informatie omtrent retouren bij We-vape. Neem deze a.u.b. aandachtig door. Deze garantievoorwaarden zijn bindend en hier kunnen geen uitzonderingen op worden gemaakt.

Een overzicht van informatie:
1. WAAR HEB IK GARANTIE OP?
2. RETOUR PROCES
3. CONSUMENT
4. NIEUW, VERVANGEND OF GEREPAREERD PRODUCT
5. AFHANDELING BIJ WE-VAPE
6. OVERIGE OPMERKINGEN & TIPS
7. CONTACTGEGEVENS


1. WAAR HEB IK GARANTIE OP?
Bij We-vape krijgt u standaard 3 maanden fabrieksgarantie na aankoop van het product. Fabrieksgarantie berust enkel en alleen op hardware producten, uitgezonderd van clearomizers, vervang glazen, coils (en vormen van). Wanneer er vragen zijn over specifieke producten qua garantie, neem dan contact met ons op.

 

1.1 BUITEN FABRIEKSGARANTIE
Er berust op alle producten enkel en alleen fabrieksgarantie. Binnen de periode van 3 maanden is deze garantie effectief. De fabrieksgarantie vervalt automatisch wanneer het apparaat waterschade of val/stoot schade heeft. Een krasje of iets dergelijks wordt niet naar gekeken, maar wanneer het apparaat defect is geraakt door het laten vallen van het apparaat, vervalt de fabrieksgarantie. Onder waterschade behoort ook "liquid"-schade. Wanneer er vloeistof in de elektronica aangetroffen wordt, vervalt automatisch de fabrieksgarantie. Tip; wanneer u een apparaat terug stuurt naar We-vape, zorg dan dat deze absoluut geen vloeistof bevat.

1.2 DOA GARANTIE
De koper heeft enkel fabrieksgarantie op de geselecteerde producten. DOA garantie ofwel "Dead On Arrival" geldt tussen de verkoper (We-vape) en de koper. Mochten uw producten overduidelijk kapot geleverd worden, neem dan contact op met onze klantenservice.

2. RETOUR PROCES
We-vape werkt met een RMA formulier. Dit is een formulier dat de koper (u) dient in te vullen. Het staan enkele gegevens op over het product, maar ook over de koper. Voor elk product wat de koper stuurt naar We-vape dient een formulier ingevuld te worden. Dit formulier dient de koper mee te zenden met het defecte product.

2.1 WAT OP TE STUREN
Zoals hierboven genoemd dient de koper een RMA formulier in te vullen. Dit formulier is een van de drie essentiele documenten die We-vape dient te verkrijgen bij een retour. Hier onder vind u verdere uitleg over wat er opgestuurd dient te worden qua documentatie:

2.1.1 RMA FORMULIER
De koper dient voor ieder product een RMA Formulier in te vullen. Deze kunt u hier downloaden of u vraagt deze per e-mail bij ons aan. De volgende zaken worden er gevraagd op het formulier:
1. Naam, zoals bekend bij We-vape
2. Email adres, u ontvangt namelijk per email reactie over de retouren
3. Ordernummer We-vape
4. Productnaam, model (specificatie) en kleur
5. Serienummer, garantiecode. Deze staat vermeld op de garantiekaart (vaak als sticker)(meer info in artikel 3)
6. Videolink, beelden van eventuele schade per video*
7. Uitleg over defect.

*Soms is het moeilijk om de fout te ontdekken op het apparaat of is het een twijfelgeval. Wanneer de koper zelf op video vastlegt wat het probleem is en hiervan een duidelijke video stuurt naar We-vape (vermelden op het RMA formulier a.u.b.), dan zal er bijna geen discussie mogelijk zijn over of het apparaat nu wel of niet kapot is. Op deze manier is de koper er bijna zeker van dat het apparaat gerepareerd of vervangen moet worden. Upload a.u.b. de video naar YouTube en deel de videolink op het formulier. U dient de privacy van de video op "niet vermeld" te zetten. Wanneer u de video op privé zet, kunnen wij hem niet bekijken.

2.1.2 AANKOOPBON 
Graag ontvangen wij als tweede document de aankoopbon die bij uw bestelling zat. Ook moet hier duidelijk op te zien zijn om welk product het gaat.

2.1.3 GARANTIEKAART/STICKER
Het laatste essentiele document wat wij graag ontvangen bij elk retour is de garantiekaart. Deze zit bij de meeste apparaten in de doos gestoken. Soms wil het voorkomen dat deze tegen de zijkant van de doos geplakt zit. Zonder deze code is er géén garantie. Kunt u bij verkoop niet vinden waar de garantiecode zit of ben u van mening dat er geen garantiecode bij zit, neem dan contact op met onze klantenservice. Hoe u deze garantiecode het beste kunt bewaren volgt in artikel 3.

3. CONSUMENT (advies vanuit We-vape)
Bij aankoop van een hardware product waar garantie op berust adviseren wij de koper om de garantiecode/serienummer vast te maken aan de verkoop bon die bij uw geleverd product zit. Deze code is essentieel in het garantieproces. Zonder garantiecode heeft u géén recht op garantie.

Garantiesticker kan zowel een QR code, streepjescode en krasvak bevatten of enkel een streepjescode, QR code of krasvak bevatten.


 

4. NIEUW, VERVANGEND OF GEREPAREERD PRODUCT
In sommige gevallen kan het zijn dat uw retour gerepareerd of vervangen kan worden. U kunt een apparaat terug verwachten in drie verschillende vormen:

- NIEUW: U ontvangt een nieuw apparaat als het defecte apparaat niet gerepareerd kan worden. U ontvangt enkel het apparaat wat gerepareerd is, dus geen oplaadkabels en clearomizers wanneer u een volledige kit op stuurt.
- VERVANGEND: Wanneer het apparaat niet gerepareerd kan worden, maar er is bij We-vape hetzelfde apparaat aanwezig met dezelfde schoonheidsconditie als het apparaat wat u ons opgestuurd heeft, dan ontvangt u het vervangende apparaat.
- GEREPAREERD: In sommige gevallen is het defecte apparaat te repareren, u ontvangt dan het apparaat terug wat u heeft opgestuurd. Dit alleen dan in werkende vorm.

5. AFHANDELING BIJ We-vape
Wanneer u volgens de spelregels een defect apparaat naar ons opstuurt zal deze op een woensdag of zaterdag worden bekeken. U ontvangt nagenoeg altijd op woensdag of zaterdag direct een bericht over de status van uw retour. Alle retouren, ongeacht in welke staat ze terug gegeven worden aan We-vape, worden bij de volgende bestelling van de klant meegezonden. U ontvangt enkel het apparaat bij uw volgende bestelling als u een email bevestiging hebt gehad van de retourafdeling van We-vape.

Wens u het product eerder te ontvangen dan uw volgende levering? Neem dan contact op met de klantenservice van We-vape. Wanneer u voor deze weg kiest kan er verzendkosten in rekening worden gebracht.

6. OVERIGE OPMERKINGEN & TIPS
- Wanneer u een retour zend naar We-vape betekent dit niet meteen dat u een nieuw exemplaar ontvangt.
- U ontvangt enkel het apparaat terug waarop garantie berust, stuur daarom dus nooit opladers en/of clearomizers mee naar We-vape
- Zorg altijd dat de verzending vloeistof vrij is. Bij enkele modellen is het zo dat er een vaste clearomizer op zit, zorg dat deze helemaal leeg is. Deze kan lekken tijdens de verzending. Wanneer deze is gaan lekken tijdens de verzending vervalt automatisch de garantie.
- Wanneer u een video maakt voor het RMA proces richting We-vape, maak dan nooit gebruik van spraak uitleg. Wij hebben enkel een visualisatie nodig van het probleem. Uitleg kunt u het beste kwijt op het RMA formulier
- Stuur nooit video's van defecten als bestand in een email. Deze worden niet bekeken. Gebruik hiervoor bijvoorbeeld YouTube.

Heeft u opmerkingen over ons retourproces of denkt u een verbetering te kunnen aanbrengen, neem dan contact op met de retourafdeling van We-vape middels klantenservice@we-vape.nl

7. CONTACTGEGEVENS
Postadres retourafdeling RMA:

We-vape
T.a.v. retouren
Achter de Houttuinen 44
4331 NJ Middelburg
The Netherlands